Sensitif betul lah

Assalamualaikum,

Dengan senang hati dan gembiranya aku khabarkan esok JUMAAT. Yabedabedooo! Kah kah kah.. Hari ni last day on Februari. Bulan romantika. Cehh, romantik lah sangat.

Actually kan,

Aku got nothing to story about since tak ada apa yang best lagi meletopss nak dikongsikan. Unless aku dapat rezeki Br1m 2.0 and rebat smartphone. Semua pun aku sebat. Nyummm! HAHA

Aku update status tak puashati siang tadi and one of my cousin perasan bout that.

Jom follow aku. Miahaha..

Bukan tak puashati apa lah kan.. Cuma memang tak puashati lah! Haha..

Sebenarnya ceritanya macam ni..

Kelmarin, aku nak pi bayar duit kereta. So, since aku noticed yang tempat aku nak bayar kereta tu tak ramai orang, aku pun decided la nak cash kan voucher brim tu. Member aku dah submit voucher and her Mykad dalam satu box khas ni lah. After aku siap transaction kat machine, aku pun join letak kat box tu.. By the time aku letak voucher aku, member aku punya nama dah di called out untuk collect kat kaunter. Okay, that is fine. Masa tu kaunter memang tak busy. Serious tak busy macam tempat lain yang famous tu.

While I was waiting.. datang la lagi sorang hamba Allah nak cash kan brim. Tapiiii.. person yang kat kaunter tu boleh pulak mintak voucher dia directly masa hamba Allah ni nak masuk kan dalam box. Aku dalam hati dah 'ishhh..apa ni. aku punya langsung tak ada sapa pick up' Okay tak apa. Aku biar je dulu. Tak lama lepas tu nama hamba Allah yang baru sampai tu dipanggil. Aku pun apa lagi.. ikut bangun lah. Aku amik voucher yang kat dalam box tu aku hulur ke person kat kaunter tu.

Person lady : Eh, letak dalam tu dulu
Aku : Hai kak..saya datang dulu. Macam mana dia punya boleh siap awal dari saya?
Person lady : Kejap ye (lebih kurang macam ni la dia reply. Aku tak ingat sebab hati sudah panasss)

Then, aku duduk balik. Lepas tu baru la ada staff amik voucher aku..

Person laki : Cik Nada..

Aku bangun..

Person laki : Cik Nada jangan lah marah.. (lepas tu ada client kat kaunter menyampuk)
Client : Cik Nada jangan lah marah

WHAAT THE FUUUU!

Aku : Kalau amik nombor tak la jadi macam ni..
Person laki : Tapi kalau cik pergi bank lain lagi ramai orang..
Aku : Ha, tak pe lah ye.. Terima Kasih je lah. (aku pun blah dengan bengang)

Tu lah situasinya.. mana maaf diaorang kat client? Dah la aku lapar masa tu. Boleh pulak dia cakap jangan lah marah. Ini bikin panas. Macam nak persenda aku je. Cilakak betul.

Okay, cuba pikir balik. Apa reason bank lain ramai orang rather than yours? Sebab size tempat? mana mungkin. Sebab product? maybe. Atau sebab service? exactly! HAHAHA. Bila hati sakit, otak aku ni mula la cari point.

Open your eyes widely and start train your brains to think beyond what you can expect. Yes, aku memang cepat sensitif. Bos kata otak aku boleh bagi tindak balas yang cepat. Wakaka.. Alhamdulillah.

1 comments:

Anonymous said...

sama la,klau aku ada org q pon aku akan naik baran. haha


up