Sushi queen

Assalamualaikum!

Happy saturday people. Selamat hari raya ke 10 ye korang semua.

Last night kan..kitaorang adik beradik buat sushi tau. HAHA. This is serious.

Ni idea adik aku si angah tu la..aku kata nak pi beli sushi..tapi dek kerana kang yg aku makan sejenis je, dia suggest untuk buat je.

So angah masak nasi untuk sushi tu guna beras bukit yg dia bawak balik dari sabah. Nasi tu memang sticky sikit.

Bahan pun tak banyak kitaorang guna. Aku just potongkan carrot, timun jepun, telur dadar dengan crab stick. Adik lelaki aku pulak buatkan salad kobis.

Pastu gulung gulung la benda tu semua. Compared to angah buat dengan aku buat..dah tentu lah yang aku buat lagi cantik finishing nya. HAHA.

Rupa tu no dua sebenarnya..apa yang penting is rasa. Boleh makan tu kira pass lah kat aku. Hihihi.
Okay la guys. Stop sini dulu la. Later jumpa lagi ye! Adios..

0 comments:


up