Chapter :Public holiday.

Hey! Hey! Hey!

Satu Malaysia hari ni la wehhh.. hari cuti untuk rakyat tanah malaya ni. Aku sukaaaa!!! three days dapat rehat dengan senang hati. Lalalala... So, untuk hari yang indah permai ni.. aku bangkit tidur dengan eksaited sekali. Kenapa perlu eksaited pulak? Ini sebab aku mahu ber-jogging and berjalan also bersenam. yeay yeahhh!

Huishhh.. nak di jadikan cerita, memang dah lama aku tak menggerakkan otot otot yang lembik lagi lemau ni. Haha. Last aku ber-jogging masa dekat kolej dulu. Dengan Nija. Hehe. Berkarat dah semua sendi aku ni rupanya. Hahaha. Baru satu round jog, dah sakit abdomen aku. Adehh penat la, tak biasa la katakan. Tapi not bad la untuk hari ni. Benchmark untuk hari ini ialah 7 kali pusingan, 80 times star-jump and 9 sit-up. Time sit up ni memang aku dah tak larat. Al-maklum lahh.. tak biasa. T____T  HUHU. 

Tapi, part yang tak bestnya bila ada yang duduk duduk tu duk usha orang ber-jogging. Kalau takat usha je tak apa la. Ni siap kasi kutukan yang tak berapa nak memberangsangkan. Memberengset ke gue adalah! Hello cik kak, kau ingat, orang yang kat belakang aku tu siapa?? ingat mereka yang kat belakang aku tu tak dengar ke apa yang kau bebel kan? Diaorang tu adik adik aku laaa.. and opkos dia akan cerita kat aku yang kau tu kutuk aku. chelaka sungguh mulut mu itu. puihh. Buat rugi je kau datang jogging. Aku notice la yang kau tu baru se-round dah surrender (aku lagi terer la wehhhh!!!hiahahahaha)

Next week, InsyaAllah aku dengan officemates aku nak ber-eksesais bersama sama after office hour. Jom join kami. Yok laaaa... best tau kalau ramai ramai ber-jogging. Baru ada semangat berlumba lumba. 

Aku tak tau la semangat aku ni sampai bila. Hehehe. Hopefully consistent la ea. Jangan hangat hangat tait minyak je. Soooo... okay lah. Sampai sini bulu dulu. Aku nak berehat rehat sebab petang ni nak mencuci kereta. Babaisssss. =)

0 comments:


up