Chapter : Bukan kosong.

Hai blogger-ians,
Assalamualaikum.

Jumaat lagi baru ada entry naik. Itu pun sebab nak meluah yang tak terluah dengan kata - kata.

Apa rasanya bila kita bercakap dengan orang, tapi orang tu macam batu? 'Like hello.. i'm talking to u'. No response nor reaction. Mesti kita macam malas nak cakap kalau hadap orang yang macam tu. So, better jangan cakap pape sebab tak nak at the end kita yang sakit hati bercakap sorang - sorang.

At the same time, kalau yang waras mesti ada terpikir.. 'kenapa orang ni tak respond dengan aku? apa salah aku dah buat?' kan?? Then, kita akan directly tanya orang tu apa salah kita bagi mencari solusi apa yang terjadi sebelum kita jump out dengan sebuah konklusi yang tak pasti.

However, bilamana apa yang kita tanya tu tak membuahkan hasil. Perkataan 'tak ada apa - apa, nothing happen or mana adalah, i biasa aje' yang diungkap oleh orang yang membatu tu, tak sama dengan perlakuan dia. Haihh..what to do..orang dah tak nak cakap dengan kita kan. Yeeelaaah.

Cuba bersabar dengan situasi macam ni. Ambil yang positive, mungkin orang tu nak privasi. Tak nak bercakap dengan siapa - siapa. Fine, avoid to contact these type of person for a while sebab takut kalau salah cakap, kena marah makannya. Doakan dia supaya cepat okay and treat you like before.

Yes, memang makan dalam kalau handle karenah macam ni. Sekiranya mampu bersabar, teruskan usaha. Ingat, Kesabaran itu sebahagian dari iman.

Bagi yang membatu, please lah.. jangan melampau sangat. Make it clear kalau you tak ada mood ke, apa ke.. Yes, you have the right not to speak if you don't want to, but please put yourself on others shoe. What are their feelings? Jangan terlalu taksub guna prinsip ADA AKU KESAH?! sebab takut karma makan anda balik dikemudian hari.

That's all for today. Adios amigos :)

3 comments:

ايلي said...

pabila kite bercakap bagai nk gile tp xd respon.
cakap mcm nie utk sedapkan hati :
"saya sedang bercakap dengan spender berlubang rupenyer"

Nadha said...

Lahhh..berlubang rupanya. patut la bolos je apa yg haku cakap. =..="

Anonymous said...

ahahhaa, bolos2


up