Mooncake :D

Assalamualaikum...

Diam tak diam sangat, sekejap je kita dah dekat minggu terakhir puasa. Apa yang aku nak share hari ni iz pasal mooncake.
Init kacang with mochi

Different taste got different price

Korang pernah tak buat mooncake? Mesti tak pernah kan..kalau buat pun mesti bantat je kek tu. Muahaha.. Actually, kuih yang kepakaran dalam pembuatannya yang hanya dikuasai oleh kaum cina ni kita yang muslim pun boleh makan tau. Tapi tengok jugak la yang ada label HALAL sahaja okayyy.. jangan mengada pi beli kat pasar malam yang belum tentu halal ke harooomm. Selidik dulu, baru beli. :)

Disebabkan aku ni tak pernah tau rasa kuih bulan ni, teringin jugak nak merasa apakah rasa sebenar kuih bulan yang unik ni. So, masa aku ber-facebook-ing, aku jumpa senior lama ni post pasal mooncake. After tanya-tanya kat dia..aku pun terasa nak membeli. Nak try punya pasal, aku beli satu je dulu and office-mate aku order dua ketul?biji? entah la..

Bekas free

Kuih bulan inside :D

Harga sebijik/seketul adalah agak hmmmm...mahal sikit je. Bagi aku la..tak tau la orang lain.. Yang bestnya..kalau kita beli dua pieces, kita akan dapat kotak tisu bulat secara PERCUMA! Yeayyy..it's free bebeh..Kalau beli 4 pieces, dapat kotal tisu yang empat segi tu.. Best kan? best kan? Heee...

Bab rasa nya pulak..as long aku boleh telan, kira sedap la..hehe.. Aku beli red bean with mochi. Ni recommended by akak senior aku tu. Ada rasa makan kuih potong yang panjang-panjang tu.. Kan inti kacang merah jugak kan. HAHAHA.. Mochi yang kat tengah tu sedap. Kenyal. Jangan tanya aku apa itu mochi. Sebab aku pun tak tau T____T

Anyway, kalau ada yang hulur mooncake next time, aku akan terima dengan senyum meleret. Assabab, tekak aku boleh terima. Hihi. Okay la babes, see u in the next entry. Challo.

0 comments:


up