Warkah untuk angah.

Hanis Haron (FB username)
Tawau, Sabah.

11.09.12

Dear sister,

Kehadapan angah.. Kau sihat kah? Dengar-dengar kau gi camping. Betul kah bha? Syok tak?? Jaga diri kau. Eh, ni aku nak cerita kat kau ni.. Semalam aku ada kerja kat KL. So, since handphone chap ComelSokmoLa ada dalam beg kerja aku, aku bawak la gi kedai CSL kat sinun.

Nak di mulakan cerita, aku cakap la kat salesman tu kata nak tukar battery. Si tukang jual tu memang tengok battery kau dah kembung. So, dia gi la amik stock battery kat mana tah. Lepas dia insert battery baru tu, aku suruh la dia insert sim sebab aku nak check phone tu okay ke tak kan..

After that, ada pop-up tulis image too large ke hapa benda tah. Si penjual tu kata la ni problem memory card lah.. Then dia take off memory card and the same thing goes on. Nak masuk menu pun ndak boleh bha.. Lepas tu si penjual tu bilang sama aku phone sudah rosak.

Aku pun kata OKAY, tak jadi beli battery. Si penjual tu beliak mata kat aku. Then aku continue kata, kata phone rosak, so no need la beli battery baru kan? what for beli battery kalau phone rosak. Sorry. Suddenly dia kata...

Aku dah angkat battery jauh-jauh!!! (dengan muka tak puashati)

Bhahahaha..dah jalan jauh sikit baru aku gelak dengan si emma. Emma sibuk mengajuk si penjual melayu yang perasan cina punya ayat. HAHA..

Sorry bro i don't care. Aku customer, ada hak nak choose to buy from you or not and please mind your words towards customers. Jangan marah bila ada penjual lain yang do exactly macam yang kau buat kat aku towards your family members or bini kau. Tu je aku nak ingatkan. Hihi.

Okay la ngah, pen aku nak habis dakwat ni. Setem pun sekarang dah mahal. Nanti tahun depan kalau senang aku tulis surat kat kau lagi ye. Take care sista! Bai.

p/s: aku dah usha kat centre lowyat, orang tu kata original battery only cost me around 40 je. Tapi bila aku tanya si penjual yang tak ada adab tu, dia jual 60. Agak-agak aku nak beli tak? Memang tak lah! Haha..




Yang taktipu,

   Along.
.....................


2 comments:

Anonymous said...

kaki nipung rupenyerr haa

Nadha said...

Nak membongak kaki pembongak. hew..


up