Chapter : Harga murah, tak bermaksud quality tak bagus.

Salam peeps!

Entry kali ni, aku nak cerita pasal camera sikit but before that aku nak cakap yang aku ni tak lah pandai sangat pasal camera. Tapi, as a canon user...aku nak promote sikit lah pasal barang ni. Last 2 weeks, aku bawak camera lama ke kedai camera di The Mines shopping fair. Ada la problem sikit pasal camera lama ni. Sensor nya rosak. Menurut promoter kat kedai tu, kalau aku nak baiki sensor camera tu.. it may cost me around RM300++. Dengan warranty camera tu yang dah expired and extra cost yang aku kena bear, memang tak lah aku nak baiki. Hukhuk.

After that, promoter tu promote kat aku untuk beli the brand new camera. Since tengah promotion, aku andaikan RM299 tu sangat berbaloi untuk camera Canon yang mempunyai 12.1 megapixel (MP) and High Definition (HD) for video. So, tanpa berpikir panjang aku setuju nak beli. Belian jadi sangat berbaloi-baloi dengan adanya 4Gb memory card and casing yang smart.

Antara function yang menarik ada pada Canon Powershot A1200 ialah the fisheye mode. So, dah tak payah nak beli camera LOMO lagi dah. Haha. Baguskan? Apa yang aku perasan, Canon ni sangat user friendly. Nak tukar mode photo dah tak payah susah-susah nak masuk situ-sini, tekan itu-ini.  Ia sangat straight and simple. Sebab ciri ini lah buat aku suka Canon powershot. Digital camera ni pun tak lah berat sangat and aku tak cakap ia sangat lah ringannya.

Fisheye effect. Sila abaikan background.

Powershot A1200.

Memang lah Canon powershot ni tak sehebat Canon DSLR, tapi layak lah dengan harganya, ia amat berbaloi untuk dimiliki. Okay lah, aku pun tak habis explore lagi function yang ada pada Canon Powershot A1200 ni. Afterwards, aku akan guna the new camera to take beautiful pictures. Hahaha. Beautiful ke? Different people got different perspectives and I’m not the professional photographer to judge what the best is. We should know that, beauty is very subjective. Bye! J

For more information, anda boleh click sini canon.com.my

0 comments:


up