Chapter : Sahabat pertama.

Hello!

Hi, Beautiful ladies and gentlemen. Anda ingat lagi tak siapa sahabat pertama yang anda kenal bila masuk atau join mana-mana institution? Ingat tak? Haaaa... mesti susah nak ingatkan. Maklum lah kalau tengok kat friend list dalam facebook tu, beribu-ribu kawan yang kita ada. Tapi, sayangnya tak semua kita kenal. Betul tak?

Dulu kan.. masa start secondary school, aku tak punya ramai kenalan. Seingat aku, yang datang dari sama sekolah rendah dengan aku Cuma Zahirah, Atiqah, Safic, Amin, Azman and Azam. Tapi diaorang ni tak satu class pun dengan aku. Then, bila aku masuk class to find empty table, cuba teka aku duduk sebelah? She is ILI NADHRAH!!! Hai Kela, nice to meet you. Haha.


Bukti kalau ada yang tak percaya. Haha

So, after aku dah jumpa kawan baru baru la ayah lega nak tinggalkan aku sorang. Hehehe. Ayah cakap, cepat Along dapat kawan baru. Sama tinggi pulak tu. Hahaha. Masa tu, aku dan Ili agak renek la jugak sebab tu Ayah cakap macam tu. Maybe Ayah pikir, kalau aku kawan dengan Ili, Ili tak akan buli me since we have same high. Hahahaha.

Aku satu class dengan Ili for one year. The next year (Form 2) kami berpisah. Ili ni pandai, masuk la class no.1 and me masuk class no.3. After PMR Ili moved to another school and after that aku ingat kami will not meet again.

Unexpectedly, bila masuk matric aku dapat jumpa balik si kecik comel ni. Baru aku sedar, bumi ni kecil . Ili ambil aliran science while aku study account. Then, the magic continued until I met her at UPM. Oh, Lord! Wherever I go, she will always there. Even though she is not stick with me, tapi aku mesti dapat jumpa dia. See? Friendship will never end. Nowadays, Ili sambung master kat UPM. She’s a good learner. All the best, Ili.

Kesimpulannya, kawan biar ikhlas. Baru kekal lama. JE

0 comments:


up