The reason KENAPA why

Assalamualaikum!

Pernah tak ada perasaan atau terpikir ke or terdetik dalam hati kenapa or in english why with a question mark after doing something. Sesuatu yang kita buat secara sukarela dan tiada paksaan. Bila ada masa lapang nak berangan atau bermuhasabah diri akan terpikir KENAPA. Why aku beli, why aku tolong dia, why? and why and also why?

Macam aku, yes! aku kadang-kadang terpikir jugak hal tu. Aku akan selalu guna perkataan kenapa in respond to someone's statement untuk lebih kefahaman. Maklum lah, aku ni edisi student yang kurang laju tahap pick-up. Sebab tu aku akan tanya kenapa sekian, sekian dan sekian.

Eh, entry belum habis. Baru nak mula muqadimah niii.. tskkk T___T

Ada situasi bila kawan bercerita pasal dia tolong sahabat lain tentang perkara yang tak berapa nak masuk dek akal aku akan tanya

Kawan : Aku tolong si polan ni buat bla bla bla and bla..
Aku : Kenapa ko tolong dia buat bla bla bla..?
Kawan : Entah lah weyyy *diam* (mungkin dalam hati, kenapa ko tanya??)

HAHAHAHA..

Ada part bila aku ada banyakkkk sangat masa terluang untuk termenung aku akan mula gerak otak aku pikir WHY question.

Q1 : Eh, kenapa semut kencing kita tak nampak air kencingnya?

  • Tak ada sapa tolong aku jawab selama ni. Sedihnya!

Q2 : Eh, kenapa aku tolong si polan? Apa aku dapat?

  • Eh, mesti la pahala. (bongoknya aku)

Q3 : Eh, kenapa aku tak mintak kerja lain?

  • Sebab dah selesa lah kot.
Q4 : Kenapa aku kawan dengan manusia macam ni?
  • Apa la nasib..iskk..
Q5 : Kenapa aku beli ni? Buruknya lama-lama tengok!
  • Padan lah muka. (si peminat chelsea selalu cakap macam ni. Hukhuk)
Q6 : Kenapa lah aku boleh bersabar dengan sebanyak ni?
  • krukk.krukk.krukk *bunyi cengkerik*
Kenapa nak kena type caption?

MOTIFFF?

Ini adalah cara budus aku untuk menggerakkan otak yang hampir tertidur tatkala kebosanan dan tak ada idea. Teringat statement seorang geng masa practical dulu, KEBODOHAN APAKAH INI? Hahahaha..

Kalau budak kecik yang suka tanya kenapa itu, kenapa ini.. aku rasa budak ni ada potensi jadi bijak. Tapi kalau orang dewasa yang banyak tanya itu ini, ada potensi mintak sepakkk!

# Ahhh..kenapa lah tangan aku gatal sangat nak masuk entry tah jadah ni hari ni.. 

0 comments:


up