Bismillah 2013

Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum!
She's my sister. Do visit her blog at http://skalanysa.blogspot.com

First of all aku nak wish selamat tahun baru kat semuaaaa blogwalkers yang lalu lalang kat b|t|b ni.. semoga kita semua boleh terus maju kehadapan sambil menoleh kebelakang sejenak untuk iktibar dalam memacu kejayaan. Wahhh..kau muqadimah tak boleh blah! HAHAHA..

Supposed, aku nak buat satu entry semalam to wrap up all the things happen in 2012. Nak share lah jugak apa achivement and disappointing moment yang berlaku ke atas diri ku. Sobs.. Tapi apa kan daya. Aku tak mampu masuk rumah sendiri tatkala pulang semalam.

Ada satu rahsia aku nak kasi tau..Actually, for about 15 years rumah aku dibina..aku tak pernah simpan kunci rumah. TAK PERNAH! Haaa..boleh imagine tak macam mana aku kalau balik mesti ada orang kat rumah. Tapi bila tak ada sapa kat rumah and aku tak well informed, nahhh..melangok la aku kat depan rumah. Huhu. Mujur rumah nenek kat depan rumah tu je.

Alkisah malam tahun baru. Aku balik rumah masa tu dah gelap lah jugak. Sampai rumah pintu locked. Ah sudah..Terus kejar ke rumah nenek kot-kot ada mama tinggal kunci. Tapi harus lah tak ada. Homaiiikot. Aku stuck kat rumah nenek dengan wak aku. Yang lain (rumah wak sebelah rumah, rumah aku and nenek) semua out for celebration. New year lah katakan..masing-masing tunggu fireworks kat Putrajaya. pfft..

Nak ditambahkan perasa bagi jalan cerita malam new year aku, phone maxis out of battery and celcom aku out of credit. DEABAK!

Rasa macam loser. damn it! Tunggu ayah balik kerja, tak balik-balik. Last-last masuk dalam kereta tidur. Persetan lah new year kejadah tu semua. Aku terjaga pukul satu bila adik knock the window of my car. *sigh*

Sambung tidur kat bilik mimpi pulak dak wani. Dia invite datang rumah as she recovered from her illness. Tapi aku tak datang. Merajuk dia dengan aku. Mak ayah dia pun marah aku. Huhu. Apa lah kesiannya diriku ini. Bangun tidur, on phone received one message from Seha kata she will be moved to Melacca as she qualified in her Jqaf intake.

One of my friend is leaving me slowly. Seha kata dia start on this January ni. Aku sedih. Dia kata tak apa..tiap kali weekend nanti dia balik. :') Tapiiii..Seha nak kawin tahun ni. After that, memang aku kurang kawan rasanya. Sadis betul jalan cerita aku kali ni. Ada producer nak buat drama tak? Puahaha..mintak royalti sikit.

Aku rasa dah cukup lah pembukaan yang tak memberangsangkan untuk 2013 ni. Karangan aku pun dah berjela. Esok nak sekolah. Kena tidur awal. Ehh..tapi ada karate kid kat tibi. Kena tengok dulu. Nite peeps!

0 comments:


up