Caffeine lover.

Assalamualaikum.


Haiii..entry last untuk Januari 2013. Esok cuti. Yaribbaaaaa!

Semalam, cukup seminggu aku berpantang minum nescafe dan kopi. Kenapa? sebab aku tengah bereksperimen kat diri sendiri.

Aku memang minat kopi. Dari zaman kolej lagi aku start ADDICTED minum 3 in 1 coffee TIAP-TIAP pagi.  Stock nescafe memang jarang missed. Pagi nescafe, petang pulak kopi o. mihmihmih.. Pernah sekali aku marah adik aku sebab lupa belikan nescafe. T____T apa daaaa...

Aku tau yang 3 in 1 ni ada drawback bila kita consume kerap sangat. Kat aku dah bukan kerap, aku dah kira wajib minum tiap hari. Sebab aku counter balik dengan alasan kopi ni katanya boleh protect kita dari kena kanser kulit. Bhaha. Sila betulkan aku kiranya fakta salah.

As i concern, pada diri aku la kan..aku kalau minum nescafe memang lawas. Kata orang, kalau nak elak mengantuk minum nescafe kan? aku tak. Tonggang la nescafe tu, kalau dah kata nak tido, mesti aku tido punyaaa..

Bila start aku rasa nak slow kan habit ni?

Bila mana aku tengok stock pure marine collegen kat rumah ada banyak. Aku aware pasal PMC ni masa mula-mula untuk kulit. Tapi, lepas aku buat peng-google-lan and pembacaan..aku dapat tau yang PMC pun boleh cure resdung! Besides, benda ni boleh membantu menstabilkan berat badan. Dua ni adalah main concern aku selain aku berharap pores and skin jadi lagi better.

Since yesterday badan aku mula rasa tak sedap and macam nak demam sebab dah sakit tekak and flu lah bagai. Pagi tadi dah start batuk-batuk. Dalaman rasa bahang. Memang rasa tak best tapi tak teruk la. Aku tak tau la ni effect aku bai-bai kat nescafe or sebab aku hai-hai dengan PMC ni.

So, lepas breakfast tadi, aku bikin nescafe sikit. Hew hew hew.. alaaaa..nipis je. Aku buat half packet with full mug of water. Haaa..tak pe kan? Hehehe..sukahati ko lah bedah. Janji tak kacau orang. Take care, baiii..

0 comments:


up