Momotifs

Assalamualaikum..

Jawaabbb..jangan tak jawab. Haaa.. bila jawab salam siap w.b.t. jangan lah kita pelik pulak. Kan memang se-eloknya kita jawab lebih panjang dari salam yang di beri. Ye dokk?

MOTIF 1

Apa yang aku nak entry-kan hari ni? actually tak ada apa sangat pun. cuma nak release kan a few stress yang bersarang kat otak aku yg macam mula nak lembab.

Semalam bila member sebilik aku called tanya pasal international business yang pernah dipelajari duluaku jadi . . . Hah? kau nak aku response on the spot ke beb? method to acquire technology? alamakaihhh... sumpah tak boleh jawab. Memang merapu lah aku jawab. Then, aku cakap. . . let me text you the answer after i do some google-ing.

See? aku sangat exam oriented. Padahal, tiap kali masuk kelas dulu aku selalu niat belajar untuk learning bukan untuk exam. Niat tu selalu aku ulang-ulang even tengah dengar lecturer explain things kat depan. Haaa..nampak tak yang aku kurang concentrate kat situ? Tak guna la niat yang kau ulang-ulang tu cik nada oiii..

Bila ma tanya tak nak belajar lagi ke.. i do nak sangat ma! tapi, let my brothers and sister finish all the things dulu. Bagi laluan kat diaorang ni rasa belajar tinggi-tinggi.

MOTIF 2

Bila jadi kakak, aku tak boleh pentingkan diri sendiri. Susah tau jadi kakak...tanggungjawab besar. Ada dua je benda bila ujungnya nanti..terpikul atau tak tanggungjawab tu.

Bila tengok orang ada adik angkat lah bagai.. aku pikir apa fungsi ambik adik angkat tu..even kakak angkat ke hapa.. apa relevennya ber-angkat-angkat? Seingat aku adalah jugak sekali kakak senior buat aku adik angkat dia. Masa tu aku darjah satu. Masa tu aku comel kot..tu yang orang nak amik jadi adik angkat. HAHA.. Lepas-lepas tu.. ahhh..mana ada dah. Sebab?aku agresif kot. Maybe.. aku tak hadap pun nak ada kakak angkat or abang angkat.

At the end, the first one yang kita nak mintak tolong iz adik beradik sendiri. Gaduh macam nak runtuh rumah sekali pun, tu tetap adik beradik kita. Bukan orang luar yang claim jadi adik/kakak/abang kita. Nak buat baik dengan orang pun biar la berpada. Moga Allah rapatkan kami adik beradik. Minta Allah bagi lah kejayaan kat adik aku semua. Aminn..

0 comments:


up