Sepetang di Kuala Selangor

Assalamualaikum dunia!

Entry kali ni aku kasi naik waktu malam. Haaa..jarang nak nampak aku online waktu malam macam ni. Almaklumlah . . . aku ni asik ngantuk je kerjanya. HAHAHA. . .

Malam ni aku nak share gambar je sebenarnya. . . tapi nak describe jugak lah sikit pasal aku ke mana dan mengapa aku ke sana.

Baru-baru ni. . . tak baru sangat la pun. Telah diminta pertolongan dari aku (wahh. . . ayat melayu klasik) untuk mengambil sang adinda kazen yang menetap di Kuala Selangor. This is the first time aku pergi ke sana. I drove by my self, accompanied with my brother and another cousin.

Kalau drive dari bandar Klang ah senang sangat lah. Cuma masuk ke roundabout yang kat Klang tu, cari susur ke Kapar. From there, kau setereeeeetttt lah aje sampai lah kau ke Bukit Melawati. Perjalanan nak ke sana dari bandar Klang about 30-40 km je. Tapi disebabkan aku ni baru balik kerja, aku mengambil masa dalam 2 jam lebih sebab ada 2 pit stop aku kena tempuh. (Putrajaya-Olak Lempit-Pandamaran-Kuala Selangor)

Before aku sampai ke rumah tumpangan kazen aku stay, aku pun menyinggah ke bukit yang femes dengan sejarah zaman silam. Walau dah nak maghrib, aku gagahkan kereta kuda aku naik bukit tu. Yela, sekali ni baru nak sampai Kuala Selangor kan. . . nak sampai lagi tah bila. :)

Sebab jakun tengok beruk yang sangat mesra rakyat, sempat lah jugak aku snap gambar barang sekeping duabelas. . .Hew.hew.hew. . .

Monkey and the human. Band terbaru. Haha :D

Model tiang terbaru tahun 2013.

Nina and LJ tiruan! Haha

Ketua askar.

Bajet artistik lah sangat! HAHA

Sesat jalan, tengok peta.

Askar yang sopan. Hihi
Okay lah. . . tu je la yang aku nak share. Be prepare for the upcoming entry. Challo!

0 comments:


up