Penangan Banjir Kilat Dalam Opis

Assalamualaikum. . .

Heyy korang! Hari ni aku ada satu story nak share. Ini kisah benar. Panas lagi ni. . .Hee ^^,

Actually, hari ni aku stay back kejap kat opis. Tak seperti selalu, asal jam pukul lima je terus aku out you go. Haaa. . . disebabkan petang tadi hujan yang amatlah lebat, sampai gelap langit semua aku pun decided la nak stay dulu sambil settle-kan kerja-kerja yang ada. Itu pun sebab ada geng, kalau tak. . . hareeemmm.

Lepas tu, aku pergi la ke depan opis nak fax something. Sambil tunggu-tunggu fax yang tengah queue tu, mata aku pun melilau lah. Usha-usha apa yang menarik. TIBA-TIBA!!!

Aku nampak macam bayang air mengalir masuk dari sliding door. Mula-mula aku ingat it just a shadow. Tapi bila aku dekatkan muka dengan cermin pembahagi opis, it was true yang air mula membanjiri front office. Aku pun cakap la dengan cool-nya to the person yang tengah fax tu. . .

'Eh, i rasa office ni masuk air lah.'

Terus mem tu ambush office yang tak ada orang tu. Bila tengok dia keluar ke balkoni dengan hujan yang tengah lebat, aku pun jadi panic. Imagine dengan lagu panic at the disco sebagai lagu background, aku lari ke belakang opis mintak SOS dari geng lain.

Sepantas kilat air masuk ke second area opis tu. Serious, aku dengan yang lain berhempas pulas cedok air lempar ke bawah. Sambil mencedok tu, sempat lagi kitaorang bergelak senda. Yela, macam mana office yang duk kat tingkat paling atas boleh banjir kan? Ada kelakor tak kalau di pikirkan? HAHA. . .

Air melimpah ke ladang gandum

Fuh, penat betul la petang tadi. Macam exercise pun ada jugak. Habis sakit pinggang aku. Kaki pun sakit sebab position kekuda yang salah. Haha.. Penangan banjir kilat dalam opis lah katakan. . .

Bila hujan dah reda sikit, kitaorang pun check la apa punca air boleh naik. After investigation, rupa-rupanya saliran air hujan yang kat luar tu tersumbat dengan MOP! Haaaa. . . mop tu, i tell you. Ganas tak ganas mop tu duduk lemas kat situ? HAHA. . .

Air yang mula berkurang.

Lokasi jumpa mop buruk!

So, morale of the story ialah lubang salur air bukan tempat pelupusan sampah. Bila hujan lebat datang, haaa. . . tu makan dia! opis yang paling atas pun boleh banjir. Ingat kau duduk paling atas sudah selamat dari banjir??? Pikir balik lah ye. . .

Mujur sangat lah benda ni berlaku masa kitaorang ada kat opis and aku sedar awal. Thanks kepada aku atas sifat mata yang suka melilau. Hihi. Cuba imagine kalau nobody ada or benda ni jadi masa sabtu ahad. Tak ke jadi akuarium opis aku tu. Eh, jadi wetworld best jugak. Eheheh..

Okay lah, itu je coretan untuk hari ni. Thanks for spending your precious time here. Bai!
Tarikh cantik 12|10|12

0 comments:


up