Chapter : Oh! Discount.

Salam peeps.


At first, aku nak tanya. Kauorang suka tak dapat discount? Yes/No? Mesti suka kan? Kalau nampak ada discount, mostly mata gadis lah yang akan jadi macam ni 0_O (terbeliak!). Heeee... Okay, nak dijadikan cerita semalam mama called aku. Mama tanya pasal saman kat aku sebab tak boleh nak re-new road tax.


Alamakkk! aku kena saman ke? Bila masa pulak? Setahu aku dah settle dah....dulu. Huhuhu.. saman mana pulakkkk.. Tak ada pulak aku dapat mana -  mana surat chenta dari pihak berkuasa. Mama tak cakap pulak bila tarikhnya, apa road offense aku dah buat and berapa $$$. After thinking a few seconds then, aku cakap... "Tak apa lah. Ma bayarkan dulu. Nanti Along bayar balik."    =_="   Bak kata Cik Indah kat matrik dulu, "kerna terpaksa, aku merelakannya." Memang terpaksa bayarlah kan. Kalau tak, memang tak lah nak re-new road tax tu. Hope, mama tak story kat ayah pasal saman ni. Haihhhh..


Disebabkan semalam (10 March 2011) ialah hari terakhir bayar saman with 50 percent discount, aku kena fined MYR150. Fiuhhh! Thanks Ma, sebab BAYARkan dulu atas kesalahan? Over the speed limit. Urghhh! Bila kala pulak lajunya tu aku pun tak tahu lah (tak mengaku, normal lah tu). Haha. Okay, semua dah selamat. Duit selamat ke tangan pihak berkuasa, road tax pun dah selamat di re-new kan. Yang tak selamatnya cuma aku! Kejap lagi balik rumah mesti kena bebebebebel dengan Ma. But, can't promise that I'll never do it again. 


Semalam aku agak stress dengan benda alah ni. So, masa aku pergi kat satu program kesihatan, aku tak singgah kat booth 'figure out how stress u are'. Haha. Sebab aku tahu dah resultnya. Grrr.. memang sesiapa semalam yang kena bahasa dengan aku tu. Maaf lah ye. U all deserve it. Heh!

0 comments:


up