Chapter : Pesta Belon Udara Panas, 2011.

Hey there!


Alhamdulillah, pagi ini punya presentation run smoothly, walaupun batuk tak berhenti - henti :) . Okay! back to the title for this entry, starting from 17th March until 20th March yang lepas telah berlangsungnya Hot Air Baloon Festival 2011 di Putrajaya. Apa yang menjadi attraction utamanya of course lah hot air baloon nya yang boleh di naiki oleh umum. Wow, this is a opportunity untuk people macam aku untuk merasa terbang bersama belon. Aku sangat teruja nak tengok belon sehingga aku berjanji kat sista aku nak pergi sama.


Unfortunately, on Friday jalan nak ke precint 2 ikut masjid tu pulak tutup. So, atas factor yang aku ni pemalas, me and my sista tak jadi pergi sebab malas nak pusing jalan lain. The next day, which is Saturday aku ajak Nija pergi waktu petang selepas hantar sista aku ke Alamanda. As we know, sekarang musim hujan waktu petang. So, ada kebarangkalian tak dapat tengok belon tu tinggi lah sangat. Sebelum aku kecewa lagi, aku pun batalkan perjalanan untuk berjalan petang tu. Finally, hari Ahad yang mana kita tahu hari terakhir pesta tu. So, pepagi lagi kami dah bangun and kejutkan crew MUUAAHH! untuk follow kami.


We all sampai dalam 8.40 a.m. terkejut bila tengok ramai GILA orang kat Putrajaya ni. Woaahhh! Meriah. As we walk to search the tickets counter, kami tengok banyak belon dah naik ke udara. Hati dah tak sedap. Kenapa? Sebab dapat rasa yang ticket dah sold out. Tuuuu dia. Kat notice board ticket sold out. Dengar kata orang ramai start beratur untuk beli ticket sejak pukul 6 pagi lagi (huuuusssshhh...dasyat!). Untuk ticket petang pulak, kena beratur dari pukul 1 tengahari which counter akan buka pada pukul 4.30 petang (memang gila).


Aida, Nurul & Nija

Dapat bergambar dari jauh pun cukup laaa..

Terbaikkk!!!

One of activities yang berlangsung kat udara.

Capsule 2020


Dengan musnahnya harapan nak naik belon udara, kami bergerak ke extreme area yang mana banyak sangat aktiviti yang ada. Memang happening lah kat sini. Ada sukan air, paintball, horse back riding, wall climbing and banyak lagi lah! Rugi la siapa yang tak datang sini. Hehehe.. Kitaorang juga dapat naik ke menara wawasan 2020. (silap kot nama menara ni. Hehehe) kira cool la jugak. Banyak information yang kita dapat.


Anyway, lepas menjelajah ke semua kawasan yang ada pesta kami decided untuk pulang. Even, tak dapat buat apa yang di hajatkan pada awalnya, at least kami have fun for that day. Heeee.. Jarang nak dapat opportunity macam ni bila dah tak belajar lagi after this. So, since we have few more weeks left, patutlah kita grab this chance to get together, chill and laugh bersama rakan seperjuangan. Jangan dah habis masa study nanti baru la nak mengajak ke sana sini. Bukan semua orang boleh participate. Yelaaa maybe sebab mereka dah ada commitment yang lain. So, why should they entertain u? Heh, pikir lah sendiri ye. Okay la u guys, see ya later! Bye :)

0 comments:


up